modsoft-innovatif-urun-tasarimi-ve-arge

Firma olarak tüm geliştirme süreçlerinde ar-ge faaliyetlerine önem vermekteyiz. 

Balıkesir Üniversitesi Teknokent bünyesinde geliştirmiş olduğumuz tüm projelerimiz ar-ge aşamaları nihayetinde ortaya çıkmaktadır. 

Literatür taramalarından, deneme yanılma testlerine; teorik saha gereksinimlerinin detaylı araştırılmasından, pratik çözüm geliştirme aşamalarına kadar projelerimizin her aşamasında ar-ge bizler için en önemli süreçlerden biridir.

İhtiyaçları karşılamaya yönelik olarak yapmış olduğumuz tüm planlamalara ar-ge sürecini de katmakta, farklı bakış açılarının incelenmesi ve bu bakış açıları neticesinde belirtilmiş olumlu ya da olumsuz görüşleri dikkate almaktayız.

Fikir Üretmek ya da Onu Geliştirmek

Birlikte yaptığımız çalışmalar esnasında bizlere bir fikir ile gelen tüm müşterilerimize fikirlerinin değerli olduğu hissiyatını vermekteyiz. 

Ancak bununla birlikte onlara, mevcut fikirlerinin fizibilitesini yaparak zayıf yanlarını güçlendirilmek, güçlü yanlarını da somut örneklerle desteklemek konusunda görüşlerimizi sunarız.

Bu kapsamda alttaki hususlara dikkat çekebilmek adına konuyla ilgili fikirlerimizi belirtmekten çekinmeyiz ve onlara alttaki hususları öneririz : 

  • Piyasa araştırması yapılmasını ve benzer fikirlerin mevcut olup olmadığını kontrol edilmesi gerektiğini,
  • Hedef kitlenizin güçlü ve zayıf yönleri hakkındaki bilgi sahibi olmalarını ve hedef/gayret oranını yükseltmelerini,
  • Konuyla ilgili benzer sektörlerdeki kişilerin fikirlerini almalarını,
  • Başarısız sonuçlanmış benzer girişimlerin başarısızlık nedenlerini değerlendirmelerini önermekteyiz.

Düşünce Analizi ve Girişim Araştırması

Bir fikir ana hatları ile değerlendirildiğinde oldukça değerli görünebilir. Ancak alt fikirler ve teorik kısımlar ele alındığında gerçekleşmesini ön gördüğünüz hususlarda başarısızlıklar meydana gelebilir. 

Bu nedenle düşünce analizi ve benzer girişim araştırması bu aşamada çok önemlidir. Esas fikre bağlı alt fikirler ve ön görülerin gerçeklik payları ile bunların pazarda edineceği yer iyi karşılaştırılmalıdır.

Hedef Kitle Değerlendirmeleri

Tüm ticari fikirler kazanma hedefine yöneliktir. Bu hedefe ilerlenen yolda da kitle önem kazanır. Fikrin, kitlede bırakacağı olumlu izlenimler, o fikrin daha değerli olmasını sağlar.

Bu nedenle mevcut fikirlerin nihai hedeflerine olan yolcukları esnasında ilgili kitlelerce doğru anlaşılıp anlaşılmadığı ile kitleler tarafından ne kadar önemsendiği hususu ar-ge aşamasında iyi incelenmelidir

Bu konuda kendi müşteri kitlelerini daha iyi tanıdıklarından, müşterilerimizle ortak hareket etmekte, ihtiyaç analizlerini buna göre belirlemeleri konusunda onları yönlendirmekteyiz.